کد خبر: ۹۲۲۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶

فیلم| حضور تماشایی فلامینگو‌ها در غروب دریاچه مهارلو

در سفر اول میزان آب مهارلو به خاطر بارش‌ها بسیار زیاد و خوشحال کننده بود به حدی که تا نزدیکی جاده پر از آب بود و قایق‌های پر از گردشگر زیادی به چشم می‌خورد، اما در سفر آخرم با همان قایق‌ها، ولی به گل نشسته روبرو شدم.
فیلم| حضور تماشایی فلامینگو‌ها در غروب دریاچه مهارلو
آفتاب‌‌نیوز :

حسین پوراکبریان، عکاس و طبیعت‌گرد، کادری از حضور فلامینگو‌ها در غروب دریاچه مهارلو ثبت کرده و از شرایطی گفته که در عین زیبایی، نگرانی‌برانگیز است.

وی با انتشار این ویدیو در حساب اینستاگرامش نوشته است: «هر بار طوری زمان‌بندی کرده‌ام تا قبل از غروب به دریاچه برسم و این کادر زیبا را به صورت زنده و از نزدیک ببینم.»

او افزوده است: «دیدن کلونی فلامینگو‌های زیبا و دلبری دریاچه با رنگ صورتی‌اش آرزوی هر طبیعت‌گرد و دوست‌دار محیط زیست است. اما حال مهارلو خوب نیست و هر روز بدتر هم می‌شود.»

پوراکبریان با اشاره به سفر‌هایی که در سه ماه اخیر به این دریاچه داشته نوشته است: «در سفر اول میزان آب مهارلو به خاطر بارش‌ها بسیار زیاد و خوشحال کننده بود به حدی که تا نزدیکی جاده پر از آب بود و قایق‌های پر از گردشگر زیادی به چشم می‌خورد، اما در سفر آخرم با همان قایق‌ها، ولی به گل نشسته روبرو شدم. سطح خشک دریاچه بسیار زیاد شده بود طوری که سطحی صورتی رنگ در وسط با حلقه‌ای بسیار پهناورتر از نمک محاصره شده، و این محاصره هر روز تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌شود.»

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین